Meeting 29 september 2011: Social Media

Publicatiedatum: 06-10-2011

Social Media / Online Branding

 

Dit thema stond centraal op de agenda van de bijeenkomst van donderdag 29 september jl. Waarom? Omdat we er inmiddels van overtuigd zijn geraakt, dat het fenomeen social media en online branding niet meer weg te denken is in de zakelijke communicatiestrategie. De impact hiervan is bijvoorbeeld vooral tot uiting gekomen in de val van de regimes in landen als Egypte, Tunesië en Lybië.

Onder social media kun je niet meer uit. Neem je niet deel, dan weet je niet wat er over jouw bedrijf/organisatie geschreven wordt. Om dit medium zakelijk en met succes in te kunnen zetten is een strategisch plan een voorwaarde. Welke doelgroep wil je bereiken? Wat ga je communiceren, via welk medium?
 
Mark Hermans van Imagro, communicatie-adviseur en specialist online media, verzorgde over dit onderwerp een presentatie met achtergronden over online branding en enkele praktijkcases van bijvoorbeeld Nestlé, Hertog Jan en Pukkelpop.
 
Marcel Dings, directeur Dings Glasaardbeienbedrijf en lid van onze businessclub, gaf aan de hand van een praktijkvoorbeeld toelichting over de inzet van social media voor zijn bedrijf en de promotie van de aardbei.
 
Uit de levendige en inhoudelijke discussie met de inleiders bleek overduidelijk dat dit onderwerp de volle aandacht genoot bij de aanwezigen.
Mark Hermans
Marcel Dings
Bekijk hier alle foto’s >